Każda reklama, puszczana w telewizji, czy też wykorzystująca inne media, adresowana jest do konkretnego odbiorcy. To do kogo jest ona kierowana, zależy od tego jakiego dotyczy produktu oraz kto najczęściej go kupuje. To kim jest adresat, decyduje o tym kiedy reklama jest emitowana. Chodzi tu zarówno o porę dnia (lub nocy) jak i o to podczas jakich programów jest ona puszczana. Wiele mówi się o reklamach skierowanych do dzieci. Co prawda dzieci nie mają swoich pieniędzy, nie licząc kieszonkowych, to jednak są także adresatami reklam. Co prawda dzieci nie zarabiają, tak więc nie wydają też pieniędzy, ale mają duży wpływ na to, co kupują ich rodzice. Oczywiście reklama dla dzieci najczęściej dotyczy zabawek. Gdy dziecko zobaczy w telewizji zabawkę, która bardzo mu się podoba, nie przyjmuje do wiadomości, że rodzic nie ma pieniędzy lub ochoty, aby mu ją kupić. Tak więc wywiera presję na rodzicu. Pojawia się pytanie o aspekt etyczny reklam dla dzieci. Jest to grupa, która jest zdecydowanie najbardziej podatna na sugestię oraz manipulację. Tak więc wydaje się, że jest to bardzo nie w porządku, aby właśnie do dzieci adresować swoje reklamy. Zauważmy jednak, że podczas programów dla dzieci, emitowane są także reklamy dla rodziców. Wydawać by się to mogło bez sensu, ponieważ dorośli ludzie raczej nie czerpią przyjemność z oglądania bajek, także nie dociera do nich ta informacja. Okazuje się jednak, że rodzice bardzo często oglądają bajki razem z dziećmi. Nawet jeżeli nie oglądają, to znajdują się w tym samym pokoju w którym właśnie leci bajka.

CategoryBez kategorii
© 2021 mojmielec.pl