Warto czasami usiąść w jednym z pomieszczeń w naszym domu, popatrzeć na przedmioty, które posiadamy, i zastanowić się, dlaczego je kupiliśmy. Zapewne okaże się, że większość z nich właściwie nie jest nam potrzebna. Po czasie, nie pamiętając dokładnie momentu zakupu, nie potrafimy zrozumieć dlaczego zdecydowaliśmy się, aby je zakupić. W innych przypadkach, stwierdzamy, że coś jest bardzo potrzebne, jednak nie umiemy wyjaśnić, dlaczego zdecydowaliśmy się na produkt akurat tej firmy. Czy oznacza to, że kupujemy przedmioty na chybił trafił? Czasami może się tak wydawać. Pewnie nie raz kupowaliśmy coś, i było nam zupełnie obojętne jakiej to będzie marki. Po prostu szliśmy do sklepu i braliśmy pierwszy lepszy produkt. Jednak nawet wtedy, nasz wybór wcale nie był przypadkowy. Tak na prawdę nigdy nie dokonujemy przypadkowych wyborów. Posiadamy bowiem wiadomości odnośnie świata, przedmiotów, i w zasadzie wszystkiego co nas otacza. Tak więc świadomie lub nie, zawsze to na podstawie tych wiadomości podejmujemy decyzje. Skąd czerpiemy wiedzę o produktach, które chcemy kupić? Tutaj liczą się najbardziej media, a przede wszystkim zawarta w nich reklama. Media mogą celowo kierować nami, abyśmy zakupili produkty konkretnej marki, jednak mogą także skłonić nas do zakupów zupełnie przez przypadek. Sami wyciągamy wnioski z tego co widzimy i słyszymy, także widząc w internecie znany produkt, z którego korzysta znana osoba lub jakiś autorytet, stwierdzamy, że ten produkt musi być wartościowy, więc go kupujemy.

CategoryBez kategorii
© 2021 mojmielec.pl